کاهش وزن با نوشیدن قهوه – قسمت سوم


در این مطلب و در ادامه مطالب قبلی در مورد کاهش وزن و قهوه، به شما مواردی را در مورد میزان کافئین مواد غذایی مختلف خواهیم گفت.

آیا نوشیدن قهوه مفید است؟

آنچه مسلم است، این است که نوشیدن قهوه و مصرف کافئین می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. از جمله این فواید می‌توان به افزایش ذهنی و فیزیکی، افزایش چربی‌سوزی، بهبود شرایط بدن از نظر سلامتی (برای مثال، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم) اشاره کرد. در نتیجه، هنگامی که مواد غذایی مفید دیگری نیز به قهوه اضافه می‌شوند، می‌توان نوشیدن آن را مفیدتر از قبل نیز دانست. با این توضیح، به نظر می‌رسد آینده قهوه کاربردی جاوا روشن است.

جدول: میزان کافئین دریافتی از هر نوع نوشیدنی

نوع نوشیدنی حجمی که سرو می‌شود میزان کافئین موجود در هر بار سرو
قهوه یک فنجان ۶۰ تا ۱۵۰میلی‌گرم
قهوه بدون کافئین یک فنجان ۲ تا ۵ میلی‌گرم
قهوه استارباکس ۸ اونس (حدود ۳۰ میلی‌لیتر) ۲۵۰ میلی‌گرم
قهوه جاوافیت (JavaFit) ۸ اونس (حدود ۲۳۵ میلی‌لیتر) ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم
قهوه لاته استارباکس ۱۶ اونس (حدود ۴۷۵ میلی‌لیتر) ۷۰ میلی‌گرم
چای (کیسه‌ای یا معمولی) یک فنجان ۲۰ تا ۵۰ میلی‌گرم
هات چاکلت (شکلات داغ) یک فنجان ۶ میلی‌گرم
نوشابه‌های از نوع کوکاکولا قوطی ۱۲ اونسی (حدود ۳۵۵ میلی‌لیتری) ۴۰ میلی‌گرم

در حاشیه نوشیدن قهوه: ‌جدیدترین اطلاعات به دست آمده در مورد عملکرد این نوشیدنی

تا به امروز مطالعات زیادی در زمینه نوشیدن قهوه و مصرف کافئین انجام شده است. بسیاری از نتایج این مطالعات با پیش‌فرض‌های ذهنی و شنیده‌های ما در مورد نوشیدن قهوه متفاوت است. در این‌جا برخی از جدیدترین نتایج حاصل از این تحقیقات را ارائه می‌کنیم:

  • نوشیدن قهوه باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی یا افزایش خطر مرگ نمی‌شود.
  • مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، سرطان حلق و سرطان مری را کاهش دهد.
  • نوشیدن قهوه می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان کولون و رکتوم (سرطان روده بزرگ و راست روده) در انسان کمک کند.
  • مصرف قهوه در دراز مدت باعث می‌شود خطر ابتلا به دیابت نوع دوم کاهش پیدا کند.
  • نوشیدن قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده ناشی از سوءمصرف الکل می‌شود.
  • می‌توان از نوشیدن قهوه به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از بیماری‌های کبدی استفاده کرد.
  • هیچ ارتباطی میان مصرف قهوه با خطر سرطان لوزالمعده یا سرطان پانکراس وجود ندارد.

  • به طور کلی، نوشیدن قهوه و مصرف کافئین باعث افزایش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی نمی‌شود.
  • ثابت شده است که افزایش مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به سرطان اپیتلیال تخمدان تهاجمی (EOC) همراه است.
  • نوشیدن قهوه یا مصرف کافئین ارتباطی با ابتلا به سرطان سینه ندارد.
  • نتایج تحقیقات اپیدمیولوژی یا “همه‌گیرشناسی” نشان می‌دهد ارتباطی معکوس بین مصرف قهوه و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان‌های خاص نظیر سرطان روده بزرگ و راست روده وجود دارد.
  • تحقیقات مختلفی در مورد نقص‌های مادرزادی و از همان بدو تولد بر روی انسان انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه را نمی‌توان به تراتوژن قلمداد کرد (تراتوژن به معنی هر نوع عامل محیطی آسیب‌زننده به جنین در دوران پیش از تولد است). با این حال، برخی شواهد حاکی از این است که نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر از آن در دوران بارداری به صورت روزانه ممکن است بر روی کاهش وزن نوزاد تاثیری منفی داشته باشد.
  • تحقیقات مربوط به ارتباط میان مصرف قهوه و افزایش میزان سقط جنین و به وجود آمدن تاخیر در لقاح و بارداری، به نتایجی متناقض ختم شده است. در نتیجه، هنوز نمی‌توان در این ارتباط نتیجه‌گیری قطعی داشت.

امیدوارم مطالب ارائه مفید واقع شده باشد.

با احترام – آقای قهوه

دانستنی های قهوهقهوه و سلامتی

احساس خستگیاستقامت بدنافزایش انرژیاکسیری شگفت‌انگیزبهبود عملکردترموژنزچای (کیسه‌ای یا معمولی)چربی‌سوزیدیابتدیابت نوع دومسلامت ذهنیقهوه استارباکسقهوه بدون کافئینقهوه جاوافیت (JavaFit)قهوه لاته استارباکسکافئینکاهش وزننوشابه‌های از نوع کوکاکولانوشیدن قهوههات چاکلت (شکلات داغ)یک فنجان قهوه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *