چگونه سریع و بی ضرر لاغر شویم؟


اکثر افرادی که رژیم‌های لاغری مختلف را دنبال می‌کنند خواهان نتیجه‌گیری سریع هستند. اما باید توجه داشت که لاغری حاصل از رژیم‌های سفت و سخت که در مدت زمانی بسیار کوتاه وزن شما را کاهش می‌دهد پایدار نخواهد بود و تبعاتی منفی برای بدن به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل گزینه‌هایی سالم تر نیز وجود دارند که دایمی هستند و ضرری نیز برای بدن نخواهند داشت. در ادامه با این گزینه‌ها آشنا می‌شویم.

شیوه اصولی کاهش وزن

متخصصان تغذیه معتقدند با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب و انجام تمرینات ورزشی می‌توانید بدون هیچ خطری هفته ای یک کیلوگرم یا بیشتر کاهش وزن داشته باشید.

اگر روزانه ۵۰۰ کالری از مواد غذایی دریافتی را بسوزانید در این صورت هفته‌ای نیم الی یک کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت. اگر می‌خواهید سریعتر وزن خود را کاهش دهید باید غذای خود را کمتر و مقدار تمرینات ورزشی را بیشتر کنید.

بطور مثال، اگر روزانه ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری دریافت کنید و روزی یک ساعت ورزش کنید می‌توانید در اولین هفته ۱-۲ کیلو وزن کم کنید. اما کاهش وزن بیش از این مقدار می‌تواند برای بدن تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

کارشناسان تغذیه معتقدند در یک رژیم مناسب و صحیح میزان نشاسته، قند، و چربی حیوانی گوشت و فرآورده‌های لبنی را باید به حداقل رساند. برای کاهش وزن سریع بهتر است تمرکز خود را روی میوه‌ها، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات بدست آمده از سویا، مرغ بدون پوست، ماهی، فرآورده‌های لبنی کم چرب، و گوشت بدون چربی قرار دهید.

علاوه بر رعایت اصول تغذیه‌ای ذکر شده با رعایت نکات زیر می‌توانید بدون خطر و عوارض جانبی وزن خود را کاهش دهید:

  • سبزیجات بیشتر بخورید تا حجم معده شما را پر کند.
  • به میزان کافی آب بنوشید.
  • تنقلات زیانبار و خوراکی‌های مضر را داخل خانه نگه ندارید.
  • خود را مشغول کنید ( تا صرفا به دلیل اینکه حوصله تان سر رفته غذا و تنقلات نخورید).
  • بشقاب غذای خود را کوچک انتخاب کنید.
  • وعده‌های اصلی را حذف نکنید. (حذف وعده های غذایی اصلی باعث افزایش تمایل به ریزه خواری و خوردن تنقلات و خوراکی‌های مضر میشود)
  • دفترچه‌ای تهیه کنید و غذاهایی که در روز می‌خورید را یادداشت کنید. بسیاری از افراد مواقعی که دچار احساسات منفی می‌شوند یا کسل و بی حوصله هستند بی آنکه گرسنه باشند غذا می‌خورند.

بیشتر بدانیم

بی ضرر ترین رژیم لاغریچگونه لاغر شویم و لاغر بمانیمچگونه مي توانيم لاغر شويمرژیم غذایی برای لاغری سریعرژیم غذایی برای لاغری همراه با ورزشرژیم غذایی سالم برای تناسب اندامرژیم غذایی سالم برای کاهش وزنرژیم غذایی سالم برای لاغریرژیم غذایی لاغری اصولیرژیم لاغریکاهش وزنکاهش وزن با تغذیه صحیحلاغریلاغری اصولیلاغری با تغذیه مناسبلاغری سریع و بی ضررلاغری سریع و صحیحنکات مهم برای کاهش وزننکاتی برای کاهش وزننکاتی برای کاهش وزن سریعورزش و تغذیه مناسب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *